Logo

Logo

28 Ağustos 2021 Cumartesi

İdeal bir lider neler yapar? (Part 1)

Çoğunlukla liderlik bir göreve indirgenip yanlış algılanabiliyor. Liderlerin bir çoğu esasında üst düzey teknik bilgi ve becerileri sayesinde bu role atanıyor ve hazırlıksız yakalanıyorlar. Liderin bu rolle birlikte üstlenmesi gereken görevleri bulunuyor ve bunları yerine getirmek için hem zamana hem de duruma göre Know-How ve yetkinliklere ihtiyaç duyuyor. Bu doğrultuda sektörden bağımsız her büyüklükteki şirket için uyarlanabilecek olan sistemik liderlik görevlerinden sizlere bahsetmek istiyorum (her kurum özelinde ilgili görevler önceliklendirilebilir, ağırlıklandırılabilir ve eklemeler yapılabilir).

  • Karar vermekÖncelikle yönetim kararlarını verir ve standardın dışında kalan önemli kararları alır (eğer bunlar çalışanların karar alma çerçevesi içinde değilse). Gerçeklere dayalı, isteğe bağlı ve riskli kararlar arasında ayrım yapmak önemlidir. Bir yönetici her şeye karar vermek zorunda değildir, ancak karar verildiğinden emin olur.
  • Kolaylaştırmak & geliştirmekÇalışanlarla ve hedefleriyle (iş gereksinimleriyle karşılaştırıldığında) bireysel olarak ilgilenir ve proaktif bir şekilde çalışanların gelişimlerini destekler. Çalışanlarla diyaloğu stratejik bir yönetim ve gelişim aracı olarak becerileri ve potansiyeli değerlendirmek için bilinçli ve düzenli kullanır.
  • Sağlığı korumakKendi ve çalışanlarının sağlığını proaktif olarak korur. Her bireyin kendi sorumluluğunda olmak üzere önlemini hem iş hem de özel yaşam için alır.
  • Kanunlar ve yönetmelikleri dikkate almakSüreçlerde ve özellikle bireysel kararlar alırken yasal çerçeve şartlarına ve iç düzenlemelere / anlaşmalara açıkça uyar.
  • Aidiyet ve sorumluluğu teşvik etmekÇalışanları görevleri, ekibi ve şirketi ile bağ kurmada destekler. Ekibi bağımsız çalışmaya alıştırır ve bunun için uygun koşulları yaratır.
Devamı bir sonraki içeriğimde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder