Logo

Logo

4 Eylül 2021 Cumartesi

İdeal bir lider neler yapar? (Part 3)

  • Standartları tanımlayıp ölçmek ve değerlendirmek için iletişimini kurmak: Nicel ve nitel değerlendirme kriterlerini tanımlar, bunları iletir ve önceden tanımlanmış hedeflerle karşılaştırmalı olarak iş sonuçlarını değerlendirir. Ölçme ve değerlendirme iki önemli işlevi yerine getirir: Çalışanların görevlerinin gerekliliklerini karşılayıp karşılamadığını kontrol eder ve çalışanların farklı sorumluluklar için potansiyelini ortaya çıkarır.
  • Hedeflerle yönetmekEn yaygın seçenek olan "hedef anlaşması" doğrultusunda bireysel görev adımlarına değil, amaca yönelik olarak hedeflerin çalışanlarla birlikte tanımlanması ve hedefe ulaşılmasında çalışanlarını destekler. Hedefler ekipteki tüm çalışanların aynı içeriği anlayacağı ve başarısının ölçülebileceği şekilde formüle edilmelidir.
  • Yetenekleri seçmek ve etkin olarak kullanmak: Yetenek seçimini iş özelinde ve yetkinlik profilleri aracılığıyla mülakatlar yaparak gerçekleştirir. Yeni çalışanlar ve genç yöneticileri oryantasyon sürecinde aktif olarak destekler.
  • Çalışanları korumakÇalışanlara özen gösterir, fiziksel ve psikolojik anlamda korur. Performanslarını ve çalışma yeteneklerini anlık geri bildirimlerden aktif destek önlemlerine kadar algılar.
  • Motivasyon oluşturmak: Ortam koşullarını çalışanların motivasyonuna mümkün olduğunca sık geri dönebilecek şekilde oluşturur. Lider bakış açısıyla odağı yöneticinin güdülerinden çalışanların güdülerine kaydırmak önemlidir.
  • Kendini geliştirmekKendi rolü için mevcut ve gelecekteki gereksinimlerle ilgili olarak liderlik eylemlerini yansıtır. Doğrudan iletişimde, çalışan görüşmelerinde ve yapılandırılmış geri bildirimlerde aktif olarak iç görü toplar ve kendi gelişim planlarını aktif olarak izler.
Final bölümü bir sonraki yazımda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder