Logo

Logo

12 Temmuz 2022 Salı

Siz hangi dünyada yer alacaksınız?

Son yazımda turuncu insan kavramını ortaya atmıştım. Buradan yola çıkarak geleceğin iş hayatında birbiriyle etkileşimde bulunacağı öngörülen 4 farklı dünyaya yer vermek istiyorum. İlk olarak mavi dünyadan başlayacağım. Burada yer alan şirketlerin oldukça güçlü ve hatta devletlerden daha fazla otoriteye sahip olması bekleniyor. Her sektörde bulunan dev firmalar daha da büyüyerek tüm dünyayı etkileyecek potansiyele sahip hale gelecekler. Mavi dünyada iş birimlerinin varlığı devam edecek, lakin bu bölümlerdeki çalışanların sayıları azalacak ve bu kişiler yeni teknolojileri aktif biçimde kullanacaklar. 

Operasyonel işlerde ise mavi dünya şirketlerinin özellikle turuncu dünya ile işbirliği içerisinde olacakları ifade ediliyor. Bu anlamda mavi dünyadaki firmaların turuncu dünya ile güçlü bağlar kurması bu şirketlerin yalınlaşmasına ve çevikleşmesine katkı sağlayacak. Turuncu dünyada ise mavi dünyanın aksine odakta güçlü kuruluşlar yerine insan var. GİG (serbest şekilde) çalışanlar turuncu dünyanın işgücü kaynağını oluşturacaklar. Dev kurumsal firmalarda çalışmayı tercih etmeyen ve bir alanda uzmanlaşmış çalışanlar farklı şirketlerde proje bazlı işler yapmayı tercih edecekler. Farklı dünyalardan müşterilere ulaşmak gerektiği için de geniş bir bağlantı ağı kritik önem taşıyacak. Turuncu dünyadaki organizasyonlar az sayıdaki çalışanlarıyla oldukça yalın ve esnek yapılar oluşturacaklar.

Yeşil dünyaya gelecek olursak; burası güçlü bir sosyal bilince sahip, çevreye karşı duyarlı, çeşitliliğe ve insan haklarına önem veren çalışanlardan oluşacak. Bu dünya çalışanları finansal sonuçlardan ziyade sosyal etkilere odaklanacaklar. Sosyal sorumluluk projelerinin, sivil toplum kuruluşlarının, vakıfların bu dünyanın parçaları olduğu söylenebilir. Bu dünyada yer alan kuruluşlar, diğer dünyalarla aktif işbirliği içerisinde bulunarak; canlılar, çevre ve dünya için sağlıklı bir gelecek bırakmaya çabalayacaklar. 

Son olarak müşteriyi odağına alan ve rekabet içinde olan start-up'lar ise kırmızı dünyayı oluşturacaklar. Kırmızı dünyanın start-up'ları hep daha kaliteli ürün ve hizmet vermek için inovasyondan yararlanacaklar. Bu inovasyonun sağlayıcısı ise yeni teknolojileri etkin biçimde uygulayan ve çoğunlukla gençler tarafından oluşan tasarımcılar, yazılımcılar ve fikir üreticileri.

Peki siz kendinizi bu dünyalar arasında nerede konumlandırmayı düşünüyorsunuz?

1 yorum: