Logo

Logo

4 Haziran 2023 Pazar

Ofisimizi öğrencilere açtık...

Bundan bir ay öncesinde şirketimi temsilen Türk-Alman üniversitesinin kariyer zirvesine 2 gün boyunca katılma fırsatını yakaladım. Stant haricinde ilgi duyan öğrenci arkadaşlarımızla belirli periyotlarda mülakat simülasyonu gerçekleştirdim. Zirve esnasında şirketimizin Finans ve Bilgi Teknolojileri departmanlarından iki liderimizin konuşmasını da konferans salonunda takip ettim. Her ne kadar kampüsün konumu ulaşılması zor bir noktada olsa da ilk defa deneyimlediğim üniversite ortamından, organizasyondaki özveriden ve öğrencilerin tutumları vesilesiyle umutlu duygularla ayrıldım. 13 yıl önce kurulan bir üniversitenin ciddi bir yol aldığını gözlemlemek ve tercih edilen bir eğitim-öğretim kurumu yolunda ilerlemesi beni sevindirdi. Bilhassa mock interview seanslarında Türk-Alman üniversitesiyle yolları kesişen arkadaşlarda iki farklı öğrenci tipi dikkatimi çekti; ilk grup Almanya veya Avusturya'da dünyaya gelmiş ve çocukluk döneminde ailevi nedenlerden dolayı Türkiye'ye göç edenler, ikinci grup Almanca eğitimi veren lisede öğrenim görenler.

Aradan bir-iki hafta geçtikten sonra iş ortamında hizmet vermiş olduğum departmanın liderleri Üretim Satın Alma bölümünün bilinirliğini artırmak üzere Almanca beklentisini de göz önünde bulundurarak Türk-Alman üniversitesi öğrencileriyle bir araya gelmek istediklerini gündeme getirdiler. Mümkünse de butik etkinlik olmasını amaçlıyorlardı. Ben de onlara hep kampüse gitmektense biz şirket olarak ofis ortamında kapılarımızı ardına kadar açmayı teklif ettim. Bu fikir akıllarına yatınca hızlıca Türk-Alman üniversitesinin Kariyer Merkezi koordinatörlüğünü yürüten kişiyle diyaloğa geçip yarım günlük konseptimizi anlattık ve Kamyon Parçaları Satın Alma departmanını daha yakından tanımak isteyen öğrencileri organize etmelerini rica ettik.

İade-i ziyaret amaçlı 31 Mayıs Çarşamba günü 14 öğrenci arkadaşımız kendi kampüslerinden yola çıkarak Hoşdere'deki Bestmode binamıza ulaştılar. Dolu dolu bir program onları bekliyordu. Üç liderimizin şirket ve bölüm tanıtımıyla başlayan akışımızın devamında ofis turu sonrası cafeterya kısmında işin uzmanlarına söz verdiğimiz panel ile devam ettik. Burada aynı zamanda kendi üniversitelerinden yakın zamanda mezun olup profesyonel kariyerine Mercedes-Benz Türk'de başlayan çalışma arkadaşlarımıza merak ettiklerini sorma fırsatını yakaladılar. Birlikte öğle yemeği için yemekhaneye geçtikten sonra İK sunumunda şirket içerisinde çalışanlarımıza sunulan profesyonel gelişim & öğrenim imkanları ile yan fayda kataloğunu gündeme getirdik. Kamyon Parçaları Satın Alma Direktörümüzün kariyer hikayesi ve soru-cevap turuyla ilerleyen programımızın kapanışını ödüllü MBT quiz game ile yaptık. Günün sonunda yüzler gülüyordu, öğrenci arkadaşlarla bu formatla birlikte yakınlık kurmayı başarmıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder