Logo

Logo

21 Mart 2021 Pazar

NETFLIX & Self Branding: Benzerinden ilham almaya ne dersiniz? (Part 1)

Her gün onlarca bültenler, bildirimler, tweetler, fotolar, videolar, hikayeler ve aramalar hayatımızın bir parçası haline geldi. Visual Capitalist sitesine göre Instagram'da 60 saniyede 347.222 hikaye paylaşımı yapılıyor. Aynı anda YouTube'da 500 saatlik içerik yükleniyor ve LinkedIn'de 69.444 kişi iş fırsatlarına başvuruda bulunuyorlar. Bu kadar içerik bombardımanının olduğu düzende fark yaratan insanlar aralarından sıyrılıp dikkat çekebiliyor ve başarılı olabiliyorlar.

Dikkatleri üzerine çekmeyi başaran kurumlardan biri ise NETFLIX. 204 milyon abonesiyle dünya genelinde en kapsamlı video içeriğine sahip. Kalite ve yenilikçi anlayışıyla bir dijital platform olarak televizyon dünyasına meydan okumaya devam ediyor. Peki NETFLIX örneğinden yola çıkarak nasıl bir kişisel marka yaratabiliriz?

1) Kendi nedeninizi ortaya çıkarın

NETFLIX sanal ortamda kendi programının fanatiği olarak ön plana çıkıyor. Orijinal üretimlerini başarı olarak lanse ediyorlar. Üretilen içeriklerine duyulan tutku NETFLIX vizyonunu yansıtıyor. En iyi hikayeleri anlatmak istiyorlar. Hedef odaklı iletişim sayesinde takipçilerini de bu perspektifte etkiliyorlar.

Kendi kendini övmek gibi algılanmaması gerekir. NETFLIX zira kimseye ne düşünmesi gerektiğini dikte etmiyor. Daha fazla ben perspektifinde hareket ediyor. Benzer düşünceye sahip olan takipçilerinin ifadeleri paylaşmalarını ve kendilerine aitmiş gibi hissetmelerini sağlıyor. Bu doğrultuda sizleri harekete geçiren konuları kişisel değerlerinizle ilişkilendirip kendi nedeninizin iletişimini gerçekleştirebilirsiniz.

2) Niş bir kitleye niş bir hitap şekliyle yaklaşın

Elbette NETFLIX büyük bir marka haline geldi. Yine de bazen hedef temelli bir mesajla belli bir odak kitleye dokunabilirsiniz. Bu çerçevede "NETFLIX is a joke" adlı YouTube kanalını stand-up ve komedi tutkunları için yürütüyorlar, "We are NETFLIX" podcast kanalı aracılığıyla potansiyel yeteneklere işveren gözüyle sesleniyorlar veya "Queue" magazin dergisini yılda bir defa ödül dönemleri öncesinde platformda parlayan projeler özelinde Oscar, Golden Globes, Emmy jüri üyeleri için piyasaya sürüyorlar.

Siz de kendi markanız için stratejik bir yaklaşım göstererek hedeflerinizi gözden kaçırmamış olursunuz. Ücret artışının vakti geldi mi veya start-up için yeni finansman turu için harekete geçmeli mi? Hedef kitle odaklı iletişim ile buradaki mihenk taşlarına daha rahat ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder