Logo

Logo

27 Mart 2021 Cumartesi

NETFLIX & Self Branding: Benzerinden ilham almaya ne dersiniz? (Part 2)

3) Test etmenin ve denemenin sonu yok

Başarıya giden yol kısa olsaydı hayatımız elbette daha az stresli geçerdi. Gerçekte bunun tam aksi söz konusu olduğu için varsayımlar üzerinde sürekli bir deneme ve test modu hakim. NETFLIX bu unsuru özellikle tavsiye algoritmasında uyguluyor. Abonelerinin öncelikleri ve alışkanlıkları doğrultusunda diziler, filmler ve belgeselleri websitesi veya mobil uygulama açıldığında yeniden sıralıyor. İçeriğin dışında yapım başlığının sunumu da kapsamlı bir analiz sonucunda kişiselleştirilmiş halde abonelere servis ediliyor.

NETFLIX'in kendi teknoloji blogunda yazıldığı üzere bu yöntem abonelerin daha yüksek bir olasılıkla içeriklere odaklanmasını sağlıyor. Bu bilgiden yola çıkarak sizlerde sosyal medya paylaşımlarınızda bir çok parametreyi esas alarak denemelerde bulunabilirsiniz. Önemli olan potansiyel takipçilerinize ilettiğiniz mesajınızın kendilerini biricik olarak hissetmelerini sağlamaktır.

4) Depar ve maratonu karıştırmayın

NETFLIX 2021 yılında her hafta yeni bir filmi yayınlayacağını duyurdu. Bu hedefe geçmişte tüm film stüdyoları toplu olarak dahi yaklaşamadılar. NETFLIX'in sırrı işte burada yatıyor: Aboneler az sayıda zirve niteliği taşıyan içerik için aylık ücreti ödemeyi göze alıyorlar. İçerik üretmede yetkin olan NETFLIX için bu zorlayıcı bir depar sayılmaz. Neticede kendi yapımlarını ve eserlerini uzun bir zaman dilimine yayarak - sinemalardaki kısa vizyon sürelerine kıyasla - bir çok yeni aboneye erişerek paraya dönüştürebiliyorlar. Dolayısıyla eski diye nitelendirilebilecek bir dizi aboneye doğru zamanda önerildiğinde güncelliğini korumuş oluyor.

Kişisel markaya yatırımı düşündüğümüzde görünür ufuklara odaklanmanın yanı sıra büyük resmi gözden kaçırmamak gerekir. Aktif olduğunuz sosyal medya mecralarında zamandan bağımsız ve uzun soluklu bilgiye dayalı içerikler oluşturabilirsiniz. Sonrasında algoritmanın akışına bırakabilirsiniz. Ya da kariyer yolunuz ile ilgili - inişler ve çıkışlar da dahil olmak üzere - bir blog oluşturabilirsiniz. Buradaki paylaşımlar sizi ulaşılabilir kılar ve takipçilerinizle güven ilişkisi kurmanızı sağlar. Sizin güncel bir iletişiminizin ne zaman başka bir insan için ilham kaynağı olacağını bilemezsiniz.

5) Desteğinizi sunun ve uzmanlığınızı paylaşın

Hangi alanda uzman olduğunuzu cömertçe gösterip başkalarının gelişimine katkıda bulunabilirsiniz. NETFLIX'de Twitter aracılığıyla takipçilerini katkı sağlamaları için belli aralıklarla teşvik ediyor. Bu prensibi Clubhouse gibi sesli podcast formatlarında da hayata geçirebilirsiniz. Takipçilerinize özgü gerçek bir değer yarattığınız takdirde ve daha fazla detay istediklerinde mutlaka akıllarına geleceksinizdir.

Gelecekte bir markanın veya bir insanın sosyal medya paylaşımı sizde bir dikkat ve ilgi uyandırıyorsa şunu düşünmenizde fayda var; Hangi kazanımı ve öğretiyi buradan elde edebilirim? Emin olun, buna değecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder