Logo

Logo

26 Haziran 2021 Cumartesi

Post-Pandemic organizasyonlar için İK rolleri

Son 16 ayda kurumlarda CHRO ve ekipleri kriz / kaos yönetiminde çok daha fazla görünür hale geldiler. Peki pandeminin bittiği dönemde İK departmanlarına yönelik bu furyadan geriye neler kalacak? Post-Corona çağında İK profesyonellerinin vazgeçilmez iş stratejisyenleri pozisyonunu sürdürebilmeleri için mevcut kimliklerinin yeniden tanımlanması gerekecek.

COVID-19'un hayatımıza girmesiyle ve şirketlerde iş yapma biçiminin dönüşüme uğradığı iş dünyasında İK profesyonellerinin gelecekte şu 5 profile sahip olmaları beklenecek.

  • Talent Accelerator: Yeni mezun İK analistlerinden deneyimli İK müdürlerine kadar tüm İK profesyonelleri departmanlar arasında performans ve yetkinlik gibi faktörleri artırmak için gerekli tutku ve disiplinler arası iletişim becerilerine ihtiyaç duyarlar. Başarılı bir yetenek hızlandırıcı finansal anlamda başarının ancak yeteneği teşvik ederek mümkün olduğunu anlar.
  • Connector: İK departmanları şirket içerisinde merkezi ve bölümler arası bir bağlantı olarak algılanmalı ve pozisyon almalıdır. Ortak bir vizyonun peşinde koşmak için tüm departmanların bir ağ oluşturması yalnızca çalışan deneyimini geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda şirket başarısının yanı sıra inovasyonun da temelini oluşturur.
  • Storyteller: İK departmanları kurumlarının İK verilerinden anlamlı sonuçlar çıkarabilmesi gerekir. Bunun için de İK profesyonellerinin yaratıcı ve ikna edici analiz ve hikaye anlatma becerileri ile donatılması kaçınılmaz. Ekipler arası ilişkiler kurmak anlam yaratırken, veriye dayalı sonuçları duygusal bağlantılarla ilişkilendirmek çalışmanın gerçekliğini artırır ve dolayısıyla krize dayanıklı bir kültürün temelini oluşturur.
  • Digital Enabler: Dijital kavramı saf bir teknoloji veya verimlilik oyunundan daha fazlasını ifade eder. Dijital dönüşümü başarılı bir şekilde yürütmek için şirketler öncelikle temel stratejinin çalışanlar üzerindeki etkisini anlamalıdır. Kültür, zihniyet değişikliği, yeni beceriler ve çalışma biçimlerinin tümü dijital dönüşümün bir parçasıdır. Bu doğrultuda İK departmanı gerekli yetenek stratejilerinin mevcut olduğundan ve bunların aynı zamanda şirketin dijital dönüşümünü desteklediğinden emin olmalıdır.
  • Culture Shaper: Birçok şirket, kurum kültürünü oluşturma ve geliştirme sorumluluğunun yalnızca CHRO'ya ait olduğuna inanmaktadır. Artık iç kültürü anlamamanın, tanımlamamanın veya kurum kültürünü teşvik etmek için doğru kaldıraçları harekete geçirmemenin mazereti olmamalıdır. İK ekibindeki her bir çalışan uzun vadede dönüşüm için kurum kültürünün doğası hakkında farklı bir bilince sahip olmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder