Logo

Logo

26 Mayıs 2020 Salı

Eğitim ve iş hayatımda neler oldu?

Kasım 2014’e kadar hayatım Almanya’da geçti. KreÅŸ ve 13 yıllık okul hayatımın sonunda Gymnasium Vogelsang’da Abitur sınavlarını baÅŸarıyla tamamlayıp üniversitede eÄŸitim hakkını elde ettim. Ekim 2005’de Bergische University Wuppertal’ın Ekonomi Bilimleri bölümünde baÅŸlayan üniversite dönemimi 5,5 yıl içerisinde Yüksek Lisans mezuniyetiyle noktaladım. Bu süre zarfı içerisinde bir sömestr için ERASMUS öğrenci deÄŸiÅŸim programı aracılığıyla Marmara Ãœniversitesi’nin yolunu tuttum ve Türkiye’de merak ettiÄŸim öğrencilik yaÅŸamını deneyimleme fırsatını yakaladım.

Mezuniyet sonrası – biraz tesadüfi olarak – kendimi orta ölçekli bir aile ÅŸirketinin Ä°K fonksiyonunda buldum. BahsettiÄŸim firma demiryolu inÅŸaat sektöründe hizmet vermekte ve Deutsche Bahn (Almanya Devlet Demir Yolları) ile iÅŸbirliÄŸi içerisindeydi. 2,5 yıllık bir görev süresinin sonunda önemli bir iÅŸ fırsatı nedeniyle Türkiye’ye yerleÅŸme kararı aldım.


Haziran 2017’ye kadar Mercedes-Benz Türk (DAIMLER) Aksaray Kamyon Ãœretim Fabrikası'nda sırasıyla Ä°ÅŸe Alım Uzmanı ve Ä°K Ä°ÅŸ Ortağı rollerinde görev aldım. Bu dönemde eÅŸ zamanlı olarak ODTÃœ Ä°nsan Kaynakları Yönetimi Sertifika Programı'na dahil olup baÅŸarıyla bitirdim. Bir sonraki durağım ise Bursa oldu. TOFAÅž (Koç Holding-FCA) bünyesinde Yetenek Kazandırma Uzmanı görevini otomotiv sektörünün binek ve hafif ticari araç kulvarlarında yürüttüm. Hayat beni Mayıs 2019'da EskiÅŸehir'e getirdi ve Vaillant Group Türkiye'de Kıdemli Ä°K Ä°ÅŸ Ortağı rolüne geçiÅŸ yaptım. Burada Bozüyük-Ä°stanbul-Almanya yörüngesinde geçen çalışma deneyimim ve yurtdışında HR Business Partner Sertifikasyon Programı'na katılımım sonrası 2020 yılı başında yeni bir heyecan için ayrılma kararı aldım.



Eskişehir'de faaliyetlerini sürdüren prestijli ve köklü bir şirketle pandemi dönemi öncesinde başlayan ve sonuna kadar dijital ortamda geçen süreçte Nisan 2020'de işbirliği için söz kestik. Esasında yıllardır işe alım süreçlerinde masanın şirket tarafında bulunan bir kişi olarak beraber çalışacağım insanlarla bu dönemde fiziksel ortamda hiç bir araya gelememek ve şirket / fabrika ortamının yakından nabzını tutamamak benim için de farklı ve ilginç bir deneyim oldu. Bu doğrultuda büyük bir heyecanla ve motivasyonla Kıdemli İK İş Ortağı rolünde katkı sağlayacağım günlerin gelmesini iple çekiyorum. :)

2 yorum: