Logo

Logo

31 Mayıs 2020 Pazar

"Working Out Loud" kavramını duyanınız var mı? (Part 1)

Bir önceki paylaşımımda blog yazmamın nedenlerine değinmiştim. Bir çoğunuz mutlaka Simon Sinek'in altın çember modelini biliyordur. Kendisinin "Neden ile başla" kitabı ve bu yöndeki TEDx sahne performansı bir eylemin amaç odaklı bir çıkış noktasının olmasının çok daha etkili sonuçlar doğurduğunu ifade eder. Kendi adıma bu "Niçin - Nasıl - Ne?" döngüsünü 2017 yılının başlarında fark etmiştim. Hatta bu perspektiften Mercedes-Benz'deki rolümde İK danışmanlığını yürüttüğüm ve yarım günlük bir ekip çalıştayı ricasında bulunan departman için bir kurgu hazırlayıp fasilitasyonunu yürütmüştüm. Müdür, yönetici ve diğer ekip üyeleri bu birlikteliği hem verimli hem de öğretici bulmuşlardı. O günden bu yana "Neden?" vurgusuna daha fazla yöneldiğimi hissediyorum.

Bir sonraki adımda ne gibi içerikler üreteceğimi merak edenler olabilir. Her hafta üç farklı paylaşımla bu platformda sizlerle birlikte olmayı arzuluyorum. İK profesyoneli kimliğimle sizlere pratik iş hayatınızda fayda sağlayacağına inandığım bilgilerle karşınızda olacağım. O halde daha fazla laga luga yapmadan bu yazımın başlığında da okuduğunuz üzere sizleri "Working Out Loud" yaklaşımıyla tanıştırmak istiyorum. :) Hem özel hem iş yaşantınızda uygulayabileceğiniz bu efsane metodu bir yazı serisi şeklinde ele alacağım. 2018 yılının sonlarına doğru tesadüfen XING platformunda (kariyer odaklı bir sosyal paylaşım sitesi) yer alan bir metinde WOL'u keşfetmiştim. 
Bir anda ilgimi çekmiş, daha fazla araştırmaya başlamıştım. WOL çemberine yönelik kılavuzları hızla incelemiştim. TOFAŞ'da çalıştığım dönemdi. Yetenek Yönetimi & İşe Alım Müdürlüğü'ndeki ekibimize WOL ile ilgili sunum yapmak üzere hemen hazırlıklara başlamıştım. Sonrasında büyük bir tutku ve hevesle müdür, yönetici ve ekip arkadaşlarımın olduğu ortamda anlatıma koyulmuştum. Aynı şekilde özel sektörde bir sonraki durağım olan Vaillant İK'daki ekip arkadaşlarıma da WOL'den sunum eşliğinde bahsetme fırsatım olmuştu. Hatta 2019 yılı içerisinde Vaillant'ın dünya genelinde faaliyet gösterdiği ülkelerden 100 civarında İK profesyonelinin davet edildiği ve Almanya'da nezih bir ortamda gerçekleştirilen 3 günlük Networking buluşmasında program içerisinde yer alan çalıştaylardan birinin konusu WOL ile ilgiliydi. WOL ile ilgili şirket içerisinde farkındalık yaratmaya çalışan ve Almanya'daki merkez İK ekibinde bu metodun yaygınlaştırmasını hedefleyen bir kişinin olması beni oldukça mutlu etmişti. Tabi diğer seçenekler arasından hiç düşünmeden WOL çalıştayında bulmuştum ben de kendimi. :)


WOL'un altında yatan felsefeye gelmeden önce günümüzde deneyimin önemine inanan biri olarak sizleri doğrudan bir WOL çemberine davet etmek istiyorum. Bir WOL çemberinin oluşumu için 4-5 kişinin bir araya gelip haftada 1 saatini ayırarak toplamda 12 hafta boyunca aktif olması bekleniyor. Her hafta size sunulan kılavuz sayesinde yapacağınız basit egzersizlerle kendinize özgü belirlemiş olduğunuz hedefinize yaklaşacak, anlamlı ilişkiler kuracak ve güven kazanacaksınız. 12 haftanın sonunda ise daha büyük bir sosyal ağa sahip olup yeni yetkinlik ve alışkanlıklar edinmiş olacaksınız.

Katılımcıların bir çemberi tamamladıklarında WOL ile ilgili tek kelimeyle duygularını tarif etmeleri istenildiğinde en fazla yanıt "Kendimi çok daha güçlenmiş hissediyorum" olmuş. Bu duygu o kadar çok ağır basıyor ki, katılımcılar WOL ile ilgili deneyimlerini arkadaşlarına anlatmadan edemiyorlar. Sanırım WOL'un sihirli gücü burada yatıyor. Yoksa WOL çemberlerinin bugünlerde 60'dan fazla ülkeye ve yüzlerce kuruma yayılması mümkün olur muydu?

Siz de farklı bir bakış açısına geçip WOL hikayenize başlamak mı istiyorsunuz?

1) 3 veya 4 farklı insan bulun. Tanıdığınız kişiler de olabilir ya da WOL CircleFinder & WOL Turkey LinkedIn grubu üzerinden ilerleyebilirsiniz.

2) WOL çember kılavuzlarına ulaşın (Türkçe dilinde de mevcut).

3) İlk buluşmanızı birlikte planlayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder