Logo

Logo

18 Temmuz 2021 Pazar

İK denince aklınıza neler geliyor?

2012 yılında profesyonel iş hayatına girişimle birlikte İK yolculuğundaki tutkum ne ise bugün de en ufak bir azalma yok. Açıkçası şöyle ara ara düşündüğümde aklımdan geçen alternatif meslekler elbette var. Hemen ardından iyi ki İK profesyoneliyim diyorum kendi kendime, sonsuz bir öğrenme ve gelişim motivasyonuyla işime her geçen gün daha fazla adanmışlıkla devam ediyorum. Son yıllarda ülkemizde de İK departmanının kurumlarda stratejik değerinin ve öneminin üst yönetimler tarafından daha fazla kabul görmesi hem sorumluluğumuzu, hem de etki alanımızı artırıyor.

İK departmanı ne değildir diyecek olursam;

  • Sadece işe alım / işten çıkış faaliyetlerini yürüten ve maaş ödeyen bir departman değildir.
  • Üst yönetimin maşası olup çalışanlarda sürekli açık arayan bir departman değildir.
  • Sadece disiplin kuralları / yönetmelikler belirleyip uygulanmasını sağlayan bir departman değildir.
  • Sadece evrak / dokümantasyon ve operasyon işi yapan bir departman değildir.
  • Dış görünüşü (prezentabl) ve diksiyonu düzgün diye başına yetkin olmayan insanların yerleştirileceği kadar basit işlerin yürütüldüğü bir departman değildir. 
  • İdari işler adı altında kırtasiye, hizmet satın alımı yapan bir departman değildir.
  • Sözde kurumsal algısı yaratmak adına kurulan bir departman değildir.
  • Tüm çalışanlardan üstün, ayrıcalıklı ve otoriter olması gereken bir departman değildir.

Peki İK departmanı nedir diye tarif etmeye çalışacak olursam;
  • Şirketin kurum kültürünü oluşturmaya çalışan departmandır.
  • Çalışan bağlılığı, deneyimi ve mutluluğu için projeler üreten departmandır.
  • Şirket değerleri ve hedeflerine katkıda bulunabilecek en uygun yetenekleri organizasyona kazandırmaya ve elde tutmaya çalışan departmandır.
  • Adil bir performans değerlendirme ve ücret yönetim sistemi için çalışan departmandır.
  • Organizasyonel verimlilik için en doğru yapılanmayı kurmaya çalışan departmandır.
  • Çalışanların gelişimini desteklemek ve motivasyonunu artırmak için gayret gösteren departmandır.
  • İşveren markasını ve iletişimini güçlendirmek için çalışan departmandır.
  • Çalışanlarının beklentilerini, psikolojisini ve davranışlarını dikkate alarak tüm süreçleri yapılandıran stratejik bir departmandır.
  • Tüm yöneticileri liderlik gelişimi ve iletişim yönetimi konularında destekleyen departmandır.
  • Şirketin çatı hedeflerinin her bir çalışan tarafından içselleştirilmesini ve anlaşılmasını sağlayan oldukça kritik bir departmandır.
Peki İK denince sizin aklınıza ilk etapta neler geliyor?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder