Bugünlerde bayram tatili vesilesiyle soluğu yazlıkta aldım. Burada da arkadaşlar ve dostlar ile birlikte olduğumuzda arada sohbet ve muhabbetlerde konu benim Almanya geçmişime geliyor. Doğal olarak benim için vazgeçilmez bir değer haline gelmiş olan Alman disiplinine de... İş yerinde disiplin dediğimizde aklımıza ne hikmetse olumsuz kavramlar geliyor (örn. disiplin yönetmeliği / prosedürü, disiplin kurulu, savunma, uyarı, kınama, ceza, ödülün sürekli unutulması). Benim bu içeriğimde ele almak istediğim esasında iş yapış şekillerimizdeki, düzenimizdeki ve anlayışımızdaki disiplin yaklaşımı olacak. Peki tabiri caizse Alman disiplinini iş hayatınızda nasıl sağlayabilirsiniz?
- Sabah iş başlangıç saatine uyumunuz ile
- Günlük iş rutininize başlamadan önce yapacağınız günlük program ile
- İş yerindeki düzeniniz ile (örn. masa, dolap, bilgisayar)
- Toplantılarınıza göstereceğiniz önem ile (örn. hazırlık, dakiklik, aktif katılım)
- Almış olduğunuz notlara gün içerisinde bakarak zaman yönetiminizi ayarlamanız ile
- Raporlarınızdaki özen ve doğruluk ile
- Önerileriniz, katkılarınız ve örnek davranışlarınız ile
- Akşamları işi bitirmeden önce günün öz değerlendirmesini yapmanız ile
- Hafta sonu tatiline girmeden önce önümüzdeki haftanın planlamasını yapmanız ile
- Tatile çıkacaksanız elinizdeki işleri toparlamanız, bitmeyen faaliyetler varsa devirleri gerçekleştirmeniz ile
- Özel hayatla iş hayatını birbirine karıştırmamak için gerekli özen ile
- Kendi kariyerinizin önce kendi elinizde olduğunu unutmamanız ile
- Haklarınızı bilmeniz, sormanız veya öğrenmeniz ile
Yukarıda belirttiğim maddeler şeklinde aslında kendi çalışma alanınızda, kendi plan ve programınızla, kendi zaman yönetimi esasınızla kimsenin size bir şeyleri dayatmak zorunda kalmadığı, kendinizin yöneticisi olmaya ne dersiniz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder