Logo

10 Aralık 2023 Pazar

Büyük İtalya turundan geriye kalanlar... (Part 4)

4. gün sabah kahvaltısı sonrası dünyaca ünlü Portofino kasabasına ulaşmak için Genova iline doğru yola çıktık. Tekneyle rengarenk evlerin çevrelediği Portofino'nun küçük limanına geldik. Marinadaki lüks yatlar hemen dikkat çekiyordu. Dar sokakları ve tepelerdeki kale ile kiliseleri keşfederken insanın içini bu efsane manzara karşısında bir huzur kaplıyordu. Ara ara Türkiye'deki magazin haberlerinde buraya ünlülerimizin zaman geçirmek için geldiklerini duyardım. Nitekim ben bizzat şahit olmasam da tur katılımcısı olan bir arkadaşımız Özge Ulusoy'a denk geldiğini bir fotoyla belgelemiş oldu. Bir ünlü avcısı olarak bu anı nasıl kaçırdım, halen aklım almıyor. :)

Öğle yemeğinden sonra (tercihimi deniz mahsullerinin olduğu spagetti'den yana kullandım) günün ikinci yarısında benim için nostalji olacak ve 10 yıl önce ziyaret ettiğim yerlerden biri olan Pisa istikametine doğru ilerledik. Eğik Pisa kulesi ve içinde Pisa katedrali ve vaftizhanesi ile birlikte bulunduğu "Piazza del Duomo" bölgesi'nin UNESCO Dünya Mirasları listesinde yer aldığını vurgulamakta fayda var. Burada özellikle Alman turistlerin ve öğrenci gruplarının yoğunluğu göze çarpıyordu. Bir çok insan klişe haline gelmiş olan kuleyi itme pozunu vererek fotoğraf çektiriyordu. Nerede kaldı yaratıcılığınız? :) Akşam saatlerinde doğayla iç içe olduğumuz Montecatini'deki otelimizde yine sohbet masamızı kurduk ve çeşitli oyunlarla geceyi renklendirdik.