Logo

Logo

16 Kasım 2020 Pazartesi

Hakemliğin hayata dair kazanımları (Part 2)

Yetkinlikler???

  • Soğukkanlılık: Saha içerisinde hakem kimliğimle kazanma hırsı olan ve zaman zaman adrenalini tavan yapmış oyuncu topluluğuyla karşı karşıyaydım. Bu durum dolayısıyla verdiğim kararlarda oyuncular tarafından itiraz ve tepkiye de yol açıyordu. Haliyle burada herkesi memnun etmem mümkün olmazsa da soğukkanlı bir yaklaşımla tarafları sakinleştirme becerisi kazanmam için fırsat oluşturuyordu.
  • Karar verme: Maçın her anında hakem rolünde tetikte olmam gerekiyordu. Sakin ve rahat giden bir karşılaşmada dahi maçın sonucuna etki edebileceğim bir pozisyon söz konusu olabilir çünkü. Bu unsuru düşünerek sürekli akışta kalmaya ve hızlı düşünüp karar vermeye odaklanıyordum.
  • Öngörü: Bir pozisyonun nasıl gelişeceği ve top ayağında olan futbolcunun bir sonraki hamlesinin ne olacağı ile ilgili kafamda sürekli senaryoların olması işimi kolaylaştırıyordu. Haliyle öngörülü davranıp buna göre oyun içerisinde pozisyon almaya gayret gösteriyordum.
  • Etkili iletişim: Hakem rolünde sahanın içerisinde ve dışında gözlerin üzerimde olduğunun bilincindeydim. Sahadaki oyuncular ve teknik kulübenin haricinde saha dışında seyirciler ile de sürekli iletişim halinde oluyordum. Burada oyunun dinamikliği ve hızı düşünülürse beden dili ve oyuna hakim duruş ile kendimle ilgili bir algı oluşturma eğilimindeydim. Zaman zaman saha içerisinde tansiyonun yükseldiği anlarda ise ikna edici ve açıklayıcı bir yaklaşımla oyunculara ve antrenörlerde güven uyandırmaya çabalıyordum.
  • Adil ve objektif yaklaşım: Hayat için en önemli değerlerimden bir adalet / hakkaniyettir. Bu değeri benimsememde hakemlik yıllarımın ciddi katkısı var. Saha içerisinde hakem kimliğimde herhangi bir ön yargı ve manipülasyondan uzak tarafsızlık ilkesini esas alırdım. Yanlış kararlar elbette olabiliyordu, önemli olan bunların kasıtlı yapılmamasıydı.
  • Özgüven: Hakem olarak çıktığım her maç bana deneyim kazandırıyordu. Bu da zamanla saha içerisinde özgüvenli bir tutum göstermeme vesile oluyordu. Kendimden emin bir duruş sergiledikçe sahadaki aktörler tarafından verdiğim kararlar da daha fazla kabul görüyordu.
  • Özdisiplin: Süreklilik sağlayan bir hakemlik serüveni haliyle benim daha disiplinli yaşamamı da sağlıyordu. Zaman yönetimi, fitness, planlama, oyun kurallarındaki değişikliklerin takibi gibi unsurlarda daha hassas yaklaşıyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder