Logo

Logo

13 Eylül 2020 Pazar

Working Out Loud ile görünür olmak (Part 9)

Birey olarak katkı sağladığınız takdirde daha çok insanla bağlantıya geçme olanağına sahip olabilirsiniz. İşinizi görünür kıldığınızda ilişki ağınızı genişletebilir, yaptığınız işin kalitesini yükseltebilir, daha verimli olabilir ve işinizden keyif alabilirsiniz. Bazı kişiler bitmiş ürünlerini sergileyerek, bazı insanlar ise devam etmekte olan projelerini anlatmayı tercih ederek işlerini görünür kılabiliyorlar.

Sosyal mecraları bir araç olarak düşünmelisiniz, bir amaç olarak değil. Bu tür platformları kullanmak zorunda değilsiniz. Sizin sanal ortamda gösterdiğiniz katkı sizin kimliğinize ve işinize olumlu etki sağlayabilir. Aynı şekilde erişiminizi genişletebilir ve sunabileceğiniz katkı setinizi zenginleştirebilir. Katkı setiyle ilgili kısıma bir sonraki Working Out Loud içeriğimde yer vermek istiyorum.

WOL metodu megafonla sesini duyurmak ve kişisel reklam yapmak anlamına gelmiyor. Daha ziyade kendinle ilgili bir armağan sunman, her hangi bir alkış beklemeksizin destek olman yatıyor. Varsayalım ki, bir kişi sizinle bir toplantı veya etkinlikte karşılaştı. Sonrasında sizinle ilgili daha fazla şey öğrenmek ve iletişim bilgilerinizi bulmak için web dünyasında araştırma yaptı. Siz bu durumda kendinizle ilgili nelerin keşfedilmesini arzu edersiniz? Dilerseniz sadece bir dakika zamanınızı ayırarak akıllı telefonunuz veya internete bağlanılan favori cihazınızla kendinizi taratabilirsiniz. Burada şahsınızla ilgili ortaya çıkan arama sonuçlarının başka kişiler tarafından ne derece görülmesini yeğlersiniz? En iyi diye adlandırabileceğiniz işler ne derece görünür durumda?

Bir sonraki adımda sadece 5 dakika sürecek şekilde ilgi ve hayranlık duyduğunuz kişileri web dünyasında aratabilirsiniz (ünlüler haricinde). Sanal dünyadaki varlıklarını nasıl değerlendirirsiniz? Sizce bu kişiler ve yaptıkları işler ne derece görünür boyutta?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder