Logo

Logo

12 Temmuz 2020 Pazar

Active Sourcing tüyolarına hazır olun! (Part 1)

Bugün itibariyle yeni bir yazı serisinin startını veriyorum. İşveren markası faaliyetlerinin yön verdiği yetenek kazandırma süreçlerinde "Active Sourcing" tüyolarıyla sizlerle birlikte olacağım.

1) Pasif konumdaki adaylara yönelik devasa potansiyeli değerlendirin
Şunu ilk baştan belirtmekte fayda var; nitelikli yetenekler / profesyoneller iş arayışında veya boşta değillerdir. Aktif olarak çalışmaktadırlar ve boş zamanlarını iş arama portallerini kurcalayarak geçirmediklerinden emin olabilirsiniz. Tam tersine bu tip kişilerin kendilerinin aranıp bulunmasına yönelik açık olduklarını belirtmekte fayda var.

2) İlk iletişimin kurulması için doğru kanalı tercih edin
Destek fonksiyonlar veya Satış profiline yönelik uzmanlarla LinkedIn veya XING platformları üzerinden haberleşmek mümkün olsa da teknik ağırlıklı Background'a sahip insanların bu kitle içerisinde kaçırılması söz konusu. Bu tür teknik geçmişi olan kişilere ilgi duydukları ve etkileşim halinde oldukları medya aracılığıyla iletişim kurmak sizi şirket olarak ön plana çıkaracak ve sempati puanı kazandıracaktır.

3) Nitelikli bir yetenekle ilk iletişimi sağlamak liderin işidir
İş dünyasındaki profesyoneller hemen hemen her gün / hafta LinkedIn veya XING üzerinden Headhunter, danışmanlık firmaları ve kurumların İK uzmanlarından iş fırsatlarıyla ilgili haber alıyorlar. Bu noktada şirketin kurucusu, sahibi veya genel müdürün bizzat kişisel olarak potansiyel yeteneklerle temasa geçmesi mutlaka daha pozitif bir algı yaratacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder