Logo

Logo

8 Ağustos 2020 Cumartesi

Türkiye & Almanya'da işe alım süreçleri nasıl mı? (Part 3)

Bugünkü ve bir sonraki yazımda Almanya'da faaliyetlerini sürdüren şirketlerle yapmış olduğum mülakatlar (yüz yüze, video, telefon) ve işe alım süreçlerinde dikkatimi çeken noktalara değinmek istiyorum. Hazırsanız başlayalım...

  • Değerlendirme Merkezi: Hatırladıklarım arasında en az 2 şirketin uzmanlık rollerine ilişkin seçme ve yerleştirme sürecinde pozisyona özgü davranışsal yetkinlikleri iş üzerinde olabildiğince objektif bir değerlendirme imkanı sunan "Assessment Center" uygulamasında fiziki olarak yer almıştım. Vaka analizi, bireysel sunum, rol oyunu, grup çalışması gibi egzersizleri peş peşe tamamlamak zorunda kalmıştım. Yoğun ama - sonuç ne olursa olsun - bir o kadar da öğretici ve deneyimlerle dolu günler olduğunu ifade edebilirim. Dolayısıyla bu Değerlendirme Merkezi'nden Türkiye'de şirketler / İK departmanları olarak çok daha fazla faydalanmamız gerekir kanaatindeyim. Bunun için pahalı ve katalog hizmeti sunan danışmanlık firmalarına ihtiyaç dahi yok. Pekala iç kaynaklarla da biraz yaratıcılık ve tasarım becerisi ile ilerlemek mümkün.
  • Ekiple tanışma: Yukarıda bahsi geçen kurumsal şirketlerin birinde Değerlendirme Merkezi'ne entegre olarak alışılmışın dışında bir uygulamayla daha karşı karşıya kalmıştım. Beni yaklaşık 30 dakikalığına muhtemel ekip üyeleriyle baş başa bırakmışlardı. Karşılıklı tanışma sonrasında hem ben onlara şirket, iş ve kurum kültürüyle ilgili merak ettiklerimi sorup öğrenmiştim, hem de ekip benim eğitim ve iş hayatı geçmişimle ilgili fikir sahibi olmuştu. Benzer bir durumu Türkiye'de sonrasında çalışmaya başladığım şirketlerin birinde daha yaşamıştım. Buradaki birliktelik hatta 1 saat sürmüştü. Bu tabi bir yandan ilgili İK Direktörü / Müdürü konumunda olan kişilerin şeffaf bir anlayışı doğrultusunda adaya da ekip dinamiğiyle ilgili bir iç görü sağlıyor. Öte yandan o an muhtemel ekibin bulunduğu kalabalık ortamda bir anlık falsonuz işe alım sürecinin seyrini olumsuz yönde de değiştirebilir, yani belli bir riski de içeriyor. Aklıma ne geldi dersiniz? :) Şu işe alım faaliyetleri İK ve yöneticiler yerine ilgili takıma devredilse nasıl olur sizce? Takım neticede yeni ekip üyesini seçmek için yetkinlik, kan uyumu, kurum kültürü gibi kriterleri rahatlıkla analiz ve değerlendirebilecek nitelikte olsa gerek. Hmmm, bu fikri tuttum galiba. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder