Logo

Logo

20 Ağustos 2020 Perşembe

Takımlar için metotlar (Part 7) - ESVP (Explorer, Shopper, Vacationer, Prisoner)

Sanal dünyada bir çok katılımcının yer aldığı bir etkinlikte uygulama fırsatına sahip olabileceğiniz ESVP yöntemini merak ediyor musunuz? 

Amaç: Katılımcıların kişisel tutum ve bakış açılarının ortaya çıkarılması

Akış: Bir çalıştayda yer alan katılımcıların enerji ve ilgi seviyelerini tespit edebilmek için çok basit bir matris yaklaşımıyla ilerleyebilirsiniz. Katılımcıların - dilerlerse anonim olarak - etkinlik esnasında mod olarak kendilerini hangi kutuda konumlandırdıklarını işaretlemelerini veya etiketle yapıştırmalarını isteyebilirsiniz. "Explorer" noktasında yer alan kişi keşfe çıkmış gibidir. Çalıştaydan nasıl bir faydayla çıkabileceğine odaklanır. "Shopper" pozisyonunu alan kişi alışverişe çıkmış biri gibi çalıştay boyunca karşısına çıkabilecek olası fırsatları değerlendirmeye endekslidir. "Vacationer" adı üstünde günlük iş rutininin dışına çıkarak mola verdiği için halinden oldukça memnundur. "Prisoner" olarak etkinlikte bulunan kişi ise bu birliktelikte bir anlam bulamaz. Öte yandan katılmaktan başka bir seçeneği olmadığı için sonuna kadar sabretmek zorunda kalır.

Akılda kalsın: En fazla ortaya çıkan tutuma yönelik çalıştayı yöneten kişi bu durumu dile getirebilir ve tüm katılımcılarda farkındalık yaratabilir. Anonim olarak konunun ele alınmasının daha gerçekçi bir sonuç ortaya çıkaracağı tavsiye edilir.

Araçlar: Hazırlanmış matris şablonu, yapıştırıcı etiketler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder