Logo

Logo

28 Haziran 2020 Pazar

İşveren Markası tüyolarına hazır olun! (Part 4)

10) Yetenekleri üniversitedeki ders ortamında ikna edin
Geleceğin yetenekleriyle şirket olarak temasa geçmek için aktif bir şekilde üniversiteler ve farklı eğitim kurumlarının yolunu tutarak yatırım yapabilirsiniz. Özellikle İktisadi & İdari Bilimler ve Mühendislik fakültelerinde şirket temsilcileri öğrencilere düzenli olarak iş dünyasına özgü anlatımlar yapıyorlar. Bu doğrultuda ilgili bölümlerin profesörleriyle iletişime geçip siz de dersle bağlantılı olarak belirli konular özelinde sektörden deneyim paylaşımı yapmayı teklif edebilirsiniz. Burada ek olarak şirketinizdeki kariyer fırsatlarına kısaca değinmeniz ve ilgi çekmeniz mümkün olacaktır.

11) Üniversite öğrencilerine bitirme tezi projeleri imkanını sunun
Üniversitelerde öğrencilerin bir sömestr boyunca şirket ortaklığında bitirme tezi projelerinin yapılmasına yönelik bir olanak sağlanıyor. Bu kapsamda öğrenciler sizin sunduğunuz bir konu üzerinde çalışıyorlar. Burada ilgili öğrenci grubuna gerekli araçları / sistemleri sağlayıp tavsiyelerinizle rehberlik yapabilirsiniz. Hem geleceğin yetenekleriyle doğrudan bağ kurabilir hem de şirketiniz için önemli olabilecek bir konuyla ilgili üretilecek çıktıları şirket ortamında uygulayabilirsiniz.Öğrenciler perspektifinden durumu ele alırsak şirkete yönelik değerli iç görüler elde ettiklerini, beraber çalıştıkları ekipleri ve ürünleri tanımaya başladıklarını ifade etmek mümkün. Bu zaman dilimi içerisinde şirket olarak sağlayacağınız olumlu bir deneyim burada dikkat çeken ve yetenekli öğrencileri cezbetmeniz açısından çok kritik olacak.

12) WIKIPEDIA ve Statista'ya istatistiklerinizi yerleştirin
Şirket websitenizde ve kurumsal blogunuzda çeşitli veriler, araştırmalar ve infografiklere yer verebilirsiniz. Bir sonraki aşamada buradaki dataları WIKIPEDIA ve Statista'ya dahil edilmesini sağlayabilirsiniz. Kaynak olarak şirketinizi bu platformlarda görünür kılabilirsiniz. Bu eyleminizle sadece potansiyel müşteri ve iş ortaklarınızın / paydaşlarınızın dikkatini çekmekle kalmayacak, sektörünüzdeki profesyoneller / uzmanlar ve şirketinize ilgi duyan kişilerin de ilgi odağı haline geleceksiniz.

13) Yeni çalışanlarınızdan 2 hafta içerisinde tavsiyelerini alın
Mevcut çalışanlarınızdan gerçekçi tavsiyeler almanın ("Testimonials") nitelikli yetenekleri şirketinize çekmek için oldukça etkili bir araç olduğunu belirtmek isterim. Özellikle aranıza yeni katılmış olan çalışanlarınızın ilk günlerdeki olumlu izlenimlerini paylaşması yönünde daha motive oldukları bir gerçek. İki haftadır sizinle birlikte olan Newcomer'lerinizden kariyer portalınız ve sosyal medya kanallarınız için kısa bir video rica edebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder